7 ötlet a jó Facebook hirdetés készítéséhez

7 ötlet a jó Facebook hirdetés készítéséhez

A Facebook hirdetés kezelő a felületek Szent Grálja, hiszen naponta több mint 1,5 milliárd aktív felhasználót számlál. Nem véletlen, hogy ma már mindenki megpróbálkozik az itteni hirdetésekkel több-kevesebb sikerrel. De mi a titka az ütős Facebook kampányoknak? Íme 7 tipp, ami garantáltan működni fog. 

 

1. Készíts ütős, új hirdetési képeket, és ne felejtsd el a legfontosabbat!

Mivel a hirdetési kép az első kapcsolódási pont az ügyfelek és ajánlatod közöd, így sok múlik rajta. Vagy szerelem lesz első látásra, vagy egy gyenge próbálkozás, hogy felhívd a potenciális vásárlók figyelmét. Ha a kép elnyeri az emberek tetszését, végig fogják olvasni az egész hirdetést. Ezért rendkívül fontos a vizuális megjelenés, hogy a bejegyzésed kiemelkedjen a zsúfolt hírfolyamból. Sose felejtsd el azt a tényt, hogy a hirdetésednek a figyelemfelkeltésről kell szólnia. Nézd meg a nagyobb hírportálok címadási stratégiáját. Ők már tudják, mivel keltsék fel a figyelmet. Légy kreatívabb, és próbálj meg te is hasonló eszközökkel élni. Ha megvan a figyelem, és sikerült behozni az oldaladra a látogatót, akkor az már fél siker. Onnantól csak a landing oldalon múlik, hogy mi történik majd ott.

 

2. Írj változatos Facebook hirdetés szövegeket

Számtalan vállalkozás követi el azt a hibát, hogy hónapokon keresztül ugyan azt a hirdetési szöveget használja hónapokon keresztül. Egy idő után az emberek megunják ezeket a változatlan formában eléjük kerülő hirdetéseket. Ilyenkor kezd el esni a kampány átkattintási rátája. Hogy ezt az esést elkerüld, kezdj el tesztelni különböző szövegeket, hogy megtaláld közöttük a szuperszárt, amelyre az emberek akár akaratuk ellenére is rákattintanak. Egyrészt a Facebook már lehetőséget biztosít, hogy több különböző kreatívot tesztelj. Ezt a Facebook hirdetés illetve kampány indításakor ajánlja fel a hirdetéskezelő felületen. Ezen felül azonban vannak eszközök amelyek rendkívüli módon leegyszerűsítik a hirdetések indítását és a több szöveg variáció kipróbálását. Ilyen például az AdEspresso, amely segítségével több órányi munkát leszel képes elvégezni 10 perc alatt.

 

3. Tízesével írd a headlineokat

Most biztos megfordul a fejedben, hogy minek kell számtalan főcímet írni egy hirdetéshez. Valójában nem kell, de még agyalsz egyre inkább beindul a kreativitás és egészen biztosan megtalálod majd a legmegkapóbb címet. Ha nem vagy biztos melyik lesz a legsikeresebb, nyugodtan A/B tesztelj. Ahogyan már az elején említettük, nyugodtan nézz át pár hírportál, bulvár termék vagy női magazin Facebookos címadási gyakorlatát. Egy kis tanulás után, néhány óra alatt átáll az agyad erre a típusú címadásra, melyeket a saját hirdetéseidben is használhatsz.

 

Milyen a jó headline?

  • legyen rövid és tömör
  • használj számokat
  • legyen benne call-to-action elhelyezve
  • vagy akár egy szimpla kérdés is lehet
  • Írd le az előnyt, a hátrány nélkül. Ez mindig nagyon hatásos

 

Néhány példa az előnyre, hátrány nélkül. “Fogyj le 10 nap alatt, koplalás nélkül” vagy “Élvezd az édességeket, az elhízás kockázata nélkül” .

 

4. Készíts kreatív carousel hirdetéseket

fényképgaléria hirdetés

Az emberek imádják a sztorikat. Ha megfelelően tálalsz egy jó sztorit a kampányodban, az emberek a terméked iránt is érdeklődni fognak. Ennek a legegyszerűbb módja a fényképgaléria létrehozása, hiszen ezzel egyszerre több információt oszthatsz meg és még a kreativitásodat is próbára teheted.

 

5. Próbálj ki valami őrültséget

A Facebook hirdetés szabályai nincsenek kőbe vésve. Minél izgalmasabb, őrültebb a kreatívod, annál több ember fogja like-olni és megosztani azt. Ereszd szabadon a fantáziádat és az organikus elérés növekedése garantált.

 

6. Válassz megfelelő célközönséget

A célközönséged kiválasztása nagyon fontos. Próbálj egyszerre több csoportot is létrehozni, ne vegyél mindenkit egy kalap alá. Próbáld meg kizárni azokat az embereket, akik kis valószínűséggel reagálnának hirdetésedre. Ez sajnos nem egy perces folyamat, időbe telik még megtalálod azokat az embereket, akiket ténylegesen érdekel a terméked. Ha ügyes vagy hamar csökkenni fog a hirdetéseid költsége. Ne csak demográfiai és érdeklődés alapon próbálj szűrni. A Facebook lehetőséget biztosít ahhoz, hogy akár a konkurenseidet is vizsgáld. Ezeket a célgözönségeket szervezd nyugodtan külön hirdetési csoportba, hiszen így könnyedén össze tudod majd hasonlítani az eredményeket. Néha elég meglepő végeredményt adnak ezek a kísérletek. Például egy témájában hasonló ám elérésében különböző Facebook csoport esetén, gyakran a kisebb eléréssel rendelkező Facebookcsoport célzása hozza majd neked a nagyobb eredményeket. Kísérletezz élethelyezetekkel, főleg ha a terméked ezt megengedi, mondjuk ha szülőknek vagy menyasszonyoknak szólsz, a Facebookon ez a célzás is elérhető. Utolsóként de nem utolsó sorban gyakran hoz eredményeket nekünk az iskolai végzettség, vagy akár a konkrét egyetemek vagy főiskolák targetálása. Az ugyanis, hogy valaki milyen iskolába járt akarata ellenére nagyon sokat elárul róla.

 

7. A videókampányoké a jövő

Igaz, hogy nem feltétlenül a legolcsóbb, de talán az egyik leghatásosabb formája a kreatívoknak. A hatásos videókampányok vírusként terjednek az interneten, nem csoda, hogy a nagy cégek előszeretettel használják őket. Ha belekezdesz egy ilyen hirdetésbe ne felejts el feliratokat elhelyezni benne, hiszen rengetegen munkahelyükön, hang nélkül nézik ezeket.

Share your thoughts