A tökéletes LinkedIn hirdetés elkészítése 6 lépésben
Gondban vagy a tökéletes LinkedIn hirdetés elkészítésével?….
Most lépésről lépésre vezetünk végig, hogy a self-services szolgáltatást használva elkészíthesd első hirdetésed pár röpke perc alatt. Beállíthatod saját költségkereted, választhatsz, hogy klikk vagy benyomás alapú hirdetés legyen és bármikor leállíthatod a Campaign Manager segítségével, amely a LinkedIn saját all-in-one hirdetési platformja. A Campaign Manager által támogatott hirdetési formák a szponzorált tartalom, szponzorált InMail és a szöveges hirdetések. Dinamikus hirdetések is elérhetőek fiók-vezérelt hirdetéseken keresztül, amely engedi hogy társulj egy dedikált LinkedIn csapattal és együtt exklúzívan elhelyezett, magas nézettségű hirdetéseket hozzatok létre a prémium közönség számára.
A következő 6 lépésben bemutatjuk, hogyan futtas self-service kampányokat LinkedIn-en szponzorált tartalom, szponzorált InMail és szöveges hirdetések segítségével.
1. Lépés: Kezdjük a Campaign Managerrel
Lépjünk be a Campaign Managerbe. Ha még nincs saját fiókod bármikor létrehozhatsz egyet pár perc alatt.
A Campaign Manager az a hely, ahol kezelheted és optimalizálhatod a LinkedIn-es hirdetéseidet. Számos olyan jellemzőt tartalmaz, amely segít a hirdetési céljaid megtalálásában:
- Dinamikus vizuális riport, amely újrakalkulálja és megjeleníti azokat az adatokat, amelyek passzolnak a keresésedhez és szűrés beállításaidhoz.
- Részletes bontás a szponzorált tartalmadhoz kapcsolódó tevékenységekről, amely mutatja a kattintásokat, like-okat, megosztásokat, kommenteket és követéseket.
- Részletes nézet érhető el a fiók, kampány és kreatív tekintetében a LinkedIn tagok demográfiai kategóriáihoz, akik kattintanak a hirdetéseidre
2. Lépés: Válaszd ki hirdetési formátumod
Most, hogy már beléptél a Campaign Managerbe, itt az ideje, hogy új kampányt készíts és kezeld a korábbiakat is. Választhatsz szponzorált tartalmat, szponzorált InMail-t, szöveges hirdetést vagy a három keverékét. Mielőtt folytatnánk itt egy kis leírás mi micsoda pontosan:
Szponzorált tartalom
A szponzorált tartalom egy alapvető hirdetési forma, amely közvetlenül azok LinkedIn csatornáján jelenik meg, akiket szeretnél elérni. Használatával a következők teheted:
- Bármilyen készülékre eljuttathatod üzenetedet: asztali gép, tablet, mobil
- Használhatsz rich media hirdetéseket, hogy kitűnj a többi bejegyzés
- könnyedén tesztelheted szövegeidet és real time optimalizálhatod kampányaidat.
Szponzorált InMail
A szponzorált InMail egy egyedi hirdetési forma, mely segítségével személyes, releváns tartalmakat küldhetsz a LinkedIn Messengeren keresztül. Használatával a következők teheted:
- Vezetett konverziók személyes üzenetek segítségével
- Célzott közönség elérése asztali gépen vagy mobilon
- A/B teszt üzenetek, hogy rezonálj a célközönségeddel
Szöveges hirdetések
A szöveges hirdetések egyszerű de impozáns PPC vagy CPM hirdetési formák. Használatával a következők teheted:
- Könnyű hirdetés létrehozás és kampányindítás perceken
- Igazított üzenetek a szakembereknek, akiket szeretnél elérni
- Csak azok után fizetsz, amik működnek – kattintás vagy benyomás alapú
A Campaign Managerben, válaszd ki a fiókot, amelyet használni szeretnél és nyomj rá a kampány készítése gombra, majd válaszd ki melyik hirdetési formát szeretnéd használni.
3. Lépés: a tökéletes Linkedin hirdetés készítése
Szponzorált tartalom készítése
Ha a szponzorált tartalmat választod 3 opciót fog látni:
- Válassz egy frissítést a Céges LinkedIn oldaladról amit ki szeretnél emelni.
- Válassz egy frissítést a LinkedIn Showcase oldaladról amit ki szeretnél emelni.
- Készíts teljesen új szponzorált tartalmat
Ha egy már létező bejegyzést szeretnél szerkeszteni, hogy az passzoljon a célközönséged számára, válaszd az új szponzorált tartalom készítését. Jó ötletnek bizonyul, ha több variációt is készítesz, így láthatod melyek azok az üzenetek, amelyek ténylegesen működnek és a legjobb eredményt hozzák. Használhatsz különböző üzeneteket, kreatívokat, linkeket vagy fényképeket, hogy lásd mi működik a legjobban.
Ha elkészültél hirdetéseddel, megtekintheted az előnézetet mentés előtt. Ha minden megfelelő választ ki a tartalmat, amit promózni szeretnél nyomj a Sponsor selected gombra.
Szponzorált InMail készítése
Ha a szponzorált InMailt választod írd be a kampányos nevét és válaszd ki a hirdetés nyelvét. Több opció közül választhatsz:
- Válaszd ki a küldőt. Küldő vezetékneve, keresztneve és profilképe megjelenik meg a címzett bejövő üzenetei között az üzenet tárgyával együtt.
- Válaszd ki az üzenet tárgyát és az összegzését. Az összegzésből láthatja a címzett, hogy miről is van szó az üzenetedben.
- Könnyedén személyessé teheted az üzenetet a címzett keresztnevével az eszközök segítségével.
Rövid és hatásos tárgyat válassz az üzenetnek, melynek egyértelmű, lényegre törő üzenete van. Ajánlott az alábbi kulcsszavakat, kifejezéseket használni:
- Köszönjük
- Különleges meghívó
- Lépj kapcsolatba velünk
- Lehetőségek
- Csatlakozz hozzánk
Tedd emberibbé üzenetedet társalgási nyelv használatával, de amennyire lehetséges maradj 1000 karakter alatt.
Ezután kattints a Next gombra és add meg landing oldalad URL-jét és válaszd ki a lehető legjobb bannert.
Szöveges hirdetés készítése
Ha a szöveges hirdetés opciót választottad és elnevezted kampányodat nincs más hátra, mint a tökéletes LinkedIn hirdetés elkészítése.
Első lépésként döntsd el, hogy hova érkezzenek az emberek, mikor rákattintanak hirdetésedre. Ez lehet a LinkedIn oldalad vagy egy egyéni landing a weboldaladon. Második lépésként válaszd ki a képet, írd meg a főcímedet (25 karakter hosszú lehet) és add meg a hirdetésed leírását (maximum 75 karakter). Ha ezekkel készen vagy látni fogod hirdetésed előnézetét a jobb oldalon.
Akár 15 variációt is készíthetsz, hogy lásd melyik főcím, leírás és kép működik a legjobban.
4. Lépés: Hirdetések célzása
A célközönség kiválasztása minden hirdetési mód esetében egyformán működik. Hirdetésed elkészítése után a következő képernyőt fogod látni:
Ahogy láthatod, számtalan lehetőség közül választhatsz a tökéletes LinkedIn hirdetés közönségének kiválasztása érdekében. A jobb oldalon láthatod, hogy különböző opciók kiválasztása, hogyan befolyásolja az elérni kívánt közönség méretét.
- Audience Expansion automatikusan hozzáadja a targetekhez az általad beállítotthoz hasonló közönségeket. Ez biztosítja majd számodra, hogy semmilyen releváns kapcsolódási lehetőséget nem hagysz kárba veszni különösen a kampányod elején.
- Olyan opciót is választhatsz, amely segítségével a LinkedIn hírfolyamon túl is elérheted célközönséged, a LindkedIn partneri közönség hálózatával.
5. Lépés: Költségkeret beállítása
A célközönség kiválasztása után, a kampányod költségkeretét szükséges beállítanod. Három opció közül választhatsz: CPC, CPM vagy CPS
CPS – költség küldésenként a szponzorált InMail kampányoknál használatos. Akkor fizetsz, mikor az InMail sikeresen kézbesült.
CPC – kattintásonkénti költség leggyakrabban a cselekvés orientált kampányoknál használatos. Ilyen lehet például a lead generáló kampány vagy esemény regisztráció. A megjelenés alapú kampányokat (CPM) pedig márkaismertség növelésének céljából használjuk.
A CPC és CPM kampányoknál meg kell adnod a javasolt licit árat, napi költségkeretet, kezdő és vég dátumot, illetve a kampányra vonatkozó teljes költségkeret. A kiválasztott záró dátumtól függetlenül bármikor leállíthatod a kampányodat. Szintén fontos tudni, hogy a LinkedIn egy olyan aukciós rendszert használ, amely az elköteleződést díjazza, így akkor is megnyerheted az aukciós ha nem te ajánlod fel a legmagasabb összeget.
6. Lépés: Kampány mérése és optimalizálása
Gratulálunk, a tökéletes LinkedIn hirdetés már fut is! A Campaign Manager segítségével bármikor megtekintheted és elemezheted kampányod eredményeit.
Az általános teljesítmény mellett azt is láthatod, hogyan teljesítenek a kampányaid a közösség reakciói és a költségkeret tekintetében. A reakcióakt LinkedIn tagok kezdeményezik akik valamilyen módon interakcióba lépnek a tartalmaddal – organikus és ingyenes
A kampányra kattintva azt is megtekintheted, hogy az azon belüli hirdetések hogyan teljesítenek. A kapott információkat felhasználva pedig szerkesztheted azokat, változtathatsz a célközönségeden, emelheted költségkereted és ki-be kapcsolhatod őket teljesítményük alapján.