Így készíts ütős és hatásos e-mailt
Az e-mail az egyik leghatásosabb eszköz a marketing világában, éppen ezért fontos olyan ütős e-mailt összerakni, amely felkelti a kíváncsiságot és arra sarkalja a címzettet, hogy meg is nyissa azt. Most elmondunk pár trükköt, amellyel garantáltan jó megnyitási arányt érhetsz el.
Legyen megnyerő az e-mail tárgya
Ez talán a legfontosabb része az egész EDM kiküldésnek, hiszen ezt látja először a címzett és ha nem túl meggyőző a szöveg, akkor azonnal megy a kukába. A spam szűrő is ellened dolgozhat, ezért érdemes utánajárni az aktuális spam listás szavaknak. A kreativitás itt elengedhetetlen. Egyszerre kell rövidnek és frappánsnak lenni, hogy biztos legyen a siker. Kerüld a felkiáltójeleket, de bátran használj emojikat, ezekkel biztosan kitűnsz majd a többiek közül.
Használj mobilbarát sablont
Ez azért is nagyon fontos, mert az olvasók többsége munkába menet, mobilon olvassa a leveleit, ezért a designnak jól kell mutatnia mobilon vagy tableten is. A legtöbb e-mail kiküldő rendszer ma már biztosít reszponzív sablonokat, így gyorsan össze tudsz rakni egy minden felületen jól mutató EDM-et. Ha viszont a html alapú e-mailek híve vagy kiküldés előtt teszteld le hírleveled mobilos környezetben is.
Jól látható gombok
Minél nyilvánvalóbb és feltűnőbb helyen van a gombod, annál nagyobb átkattintást érhetsz el. Senki sem szereti, ha úgy kell keresgélni a linkeket, főleg ha ténylegesen érdekli az olvasót a tartalom.
Röviden a lényeget
A hosszú szöveges e-maileket ma már nem nagyon olvassák el az emberek. Legtöbb esetben gyorsan átfutják az e-mailetek és ha tetszik nekik a tartalom kattintanak. Ezért fontos, hogy jól átlátható, tömör e-mail készíts, amelyben szerepelnek kiemelések, alcímek, CTA szövegek és gombok. Lényeg, hogy minél könnyebben áttekinthető legyen az olvasó számára.
Tesztelj, tesztelj, tesztelj
A teszt e-mail küldése mindig elengedhetetlen. Ilyenkor láthatod ténylegesen, hogy minden megfelelően működik-e, minden link a helyén van, vagy nem csúszott-e szét a sablon. Legjobb, ha több szolgáltatónál is készítesz egy tesztkiküldésre használt címet, ugyanis előfordul, hogy nem mindenhol egyformán jelenik meg hírleveled. Ha mindenhol minden tökéletes, már mehet is élesben a küldés.