Ezekre a közösségi média trendekre figyelj 2019-ben I. rész
Ha otthon vagy a közösségi média világában, valószínű észrevetted már, hogy a felületek folyamatosan változnak…. A közösségi média nagyhatalmak folyamatosan új funkciókat és lehetőségeket kínálnak használóik számára. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk az újításokat illetően tisztában kell lennünk a legújabb és legnépszerűbb trendekkel, de mik is ezek?
Az átmeneti tartalmak fénykorukat élik
Mik azok az átmeneti tartalmak? A legtöbb közösségi média felhasználó számára ismerős lehet az Instagram vagy a Facebook és velük együtt a Story funkció. Az InstaStories 24 órán elérhető kis szösszenetek a felhasználók életéből, melyek gyakran népszerűbben, mint maguk a hírfolyamban közzétett tartalmak. Nos ezek a kis történetek egy nap alatt kb. 400 millió emberhez jutnak el, és feltörekvő hirdetési területként a marketingesek első számú kedvence. Nagy felbontású képekkel, videókkal kreatív módon érhető el velük a célközönség.
Ezzel a hirdetési típussal elsősorban a fiatalabb generáció érhető el a legjobban. Az okostelefon függő világban csak az maradhat versenyképes, aki képes aktivitásra sarkallni a felhasználókat, illetve az átmeneti tartalmak segítségével megkapó, hiteles képet mutatni cégéről.
Videó, videó, videó
Már a korábbi években is látszódott, hogy a videós hirdetések egyre inkább meghódítják a közösségi média világát, de manapság hatékonyság szempontjából lassan kezdenek egyeduralkodóvá válni.
A videó dömpinghez az is nagyban hozzájárul, hogy a YouTube, a Facebook és az Instagram is egyre több funkciót fejleszt, melynek köszönhetően minden felhasználó közvetlenebb módon képes kommunikálni a különböző közösségi média platformokon.
Live-olj, mutasd meg valójában ki vagy!
Az élő videók a legjobbak arra, hogy kapcsolatba lépj közönségeddel és szorosabb kapcsolatot alakíts ki követőiddel. Az plusz pozitívum, hogy így a követők láthatják, hogy egy tökéletesen felépített márka mögött, ugyan olyan hétköznapi emberek állnak, mint ők maguk. Nem beszélve arról, hogy élőben kommunikálhatsz követőiddel, akik így úgy érezhetik valódi kötelék van köztetek.
2019-ben minden korábbinál fontosabb lesz, hogy a lehető legtöbb féle képpen érjük el célcsoportjainkat. Ne ragadjunk meg az unalmas képes-szöveges hirdetési világnál, használjuk ki a közösségi média által nyújtott lehetőségeket. A videós tartalom a korábban említett Story funkciók, az élő közvetítések mind-mind segítségünkre vannak a közvetlenebb kommunikációban.