Z generációs fogyasztók megszerzéséhez így változtass
2020-ra a Z generációs fogyasztók lesznek felelősek a vásárlások közel 40%-áért….
Na és mit gondolsz, hol fognak vásárolni? Persze, hogy online. Továbbra is meghökkentő a tény, hogy hány márka ragaszkodik a hagyományos marketing taktikájához, a nem éppen hagyományosnak mondható fiatal vásárlók tekintetében. Ez a röghöz köttöttség azonban semmi jóra nem vezet.
Különböző márkák már most a Z generációt akarják targetálni, olyan médiumokkal, amelyek ráadásul közel sincsenek az ő demográfiai radarjukhoz. A 17 évesek nem olvasnak magazinokat, nem kattintanak banner hirdetésekre, sőt még csak TV-t se néznek anélkül, hogy ne legyen a közelükben legalább a telefonjuk, de akár egyszerre böngésznek a laptopon vagy tableten. Az egyik legnagyobb hiba, amit egy márka elkövethet, hogy azt hiszi a Z generációs fogyasztók ugyanazokkal a személyiség jegyekkel rendelkezik, mint idősebb társaik. Néhány nagy márka nem látja be, hogy folyamatos újításokra és fejlődésre van szükség a digitális felhasználói élmény terén. Úgy gondolják, hogy mivel az idősebb vásárlóknak megfelel a fiatalabbaknak is rendben lesz a dolog. Ez azonban közel sem így működik.
A Forbes kutatásai szerint a Z generáció 60%-a nem hajlandó olyan weboldalakat vagy appokat használni, amelyek lassan töltődnek be. Ha pedig ezeket az online eszközöket mobilról keresik fel, el is felejtheted a velük való tényleges interakciót. Sőt, a Precision Dialogue kimutatta, hogy ezen generáció több mint fele inkább lerakja a telefont, ha nem válaszolnak hívásaikra 45 másodpercen belül.
“A Z generációs fogyasztók türelmetlenek”
Ez nem feltétlenül rossz dolog. A technológia drasztikusan megváltoztatta mindennapi életünket, a fiatalokét főképpen. Így ha egy márka el kívánja érni a fiatal fogyasztókat, kötelességük az igényeikhez igazodni.
Ezért fontos, hogy márkaként gondoljuk újra milyen hirdetésekre is költünk
Az igazság az, hogy a Z generációs fogyasztók teljesen hidegen reagálnak a hirdetésekre. Amint a TV-ben reklám jön, azonnal a telefonjuk után nyúlnak és frissítik az Instagramjukat. Ha egy weboldal lassabban tölt be, mint 5 másodperc a figyelmük már azon nyomban máshol van – másik lapfül, másik eszköz, másik értesítés. Ha minden generációnak megvan a viselkedései szokása, amely befolyásolja vásárlási döntéseiket, akkor nyílvánvalón logikátlan azt gondolni, hogy ugyanaz a marketing taktika ami korábban másik generációknál működött, most is működni fog. Szóval ha a mai fiatal vásárlókat nem érdeklik a reklámok, mégis mire figyelnek fel?
Az influencerekre!
Ez a generáció jelenleg a legfogékonyabb az influencer marketingre
Valójában az influencerek jobban érdeklik őket, mint a hírességek. Igazi embereket akarnak látni, akik igazi dolgokat csinálnak. Végülis az tesz valaki influencerré a közösségi médiában, hogy meg tudja ragadni az emberek figyelmét személyiségével, napi értékes tartalmaival és elérhetőségének látszatával. Még a világ legismertebb influencerei is sokkal ember közelibb élményt képesek nyújtani , mint bármelyik más A-listás celeb. Az influencerek által bemutatott reklám kampányok, azért zseniálisak, mert egyáltalán nem érződnek reklámoknak. Abszolút kreatív, egyedi tartalmak, amelyet egy márka óvatosan tud pozícionálni a blogger, vlogger vagy instagram sztár már kialakított narratívájában.
A legtöbb márkának azonban ijesztő ennyi szabadságot ráhagyni egy közösségi média sztárra
Leginkább ez a félelem tartja vissza őket attól, hogy költségvetésük nagyobb részét az influencer marketingbe fektessék. De nem véletlen, hogy a marketing ezen ága exponenciálisan növekedett az elmúlt években. Egyre több és több cég veszi a bátorságot és látja a lehetőséget ebben a hirdetési irányban. Nem csak üzeneteiket tudják így megosztani, de magasan targetált közönséget tudnak elérni, sőt még fontosabb, hogy ezek a közösségi infulencerek ember közeli módon mutatják be a márkát. A fogyasztók igenis törődnek az emberekkel és adnak mások véleményére.
Szóval, ha szeretnél eljutni a digitális világot legjobban értő Z generáció vásárlóihoz, üzenetedet egy valódi embernek kell átadnia számukra. Aki nem más, mint egy influencer.